Sprzedawca w trosce o wysoką jakość produktów oraz ich bezpieczeństwo umożliwia zgłaszanie problemów związanych z bezpieczeństwem produktów oferowanych przez Sprzedawcę niezależnie od tego, czy Sprzedawca jest ich producentem, czy też nie.
2.Zakres działań Sprzedawcy w związku ze zgłoszeniem może być różny w zależności od tego, czy dotyczy on produktów, których Sprzedawca jest producentem na gruncie Rozporządzenie (UE) 2023/988 w sprawie ogólnego bezpieczeństwa produktów, czy też pełni inną rolę. Każdorazowo jednak podejmowane przez Sprzedawcę działania będą zgodne z wynikającymi z przepisów prawa.
3. Zgłoszenia mogą dotyczyć:
a) incydentów związanych z użytkowaniem produktów,
b) podejrzeń o potencjalne zagrożenia dla zdrowia lub życia,
c) wszelkich nieprawidłowości mogących wpłynąć na bezpieczeństwo użytkowania.
4. Kwestie dotyczące bezpieczeństwa produktów można zgłaszać za pośrednictwem:
a) formularza kontaktowego [link do formularza],
b) adresu e-mail: mdamber@wp.pl ,
c) telefonicznie pod numerem: tel: +48574818759
d) listownie na adres: Robotnicza 7, 83-110 Tczew.
5. Aby zgłoszenie mogło zostać prawidłowo rozpatrzone, koniecznym jest podanie:
a) nazwy produktu,
b) numeru seryjnego lub numeru EAN produktu,
c) opisu problemu (np. rodzaj zagrożenia, zaistniały incydent),
d) danych zgłaszającego umożliwiających udzielenie odpowiedzi.
e) do zgłoszenia można dołączyć także załączniki takie jak zdjęcie produktu lub inne materiały obrazujące zgłaszaną kwestię.
6. Sprzedawca dołoży wszelkich starań, aby zgłoszenie rozpoznać niezwłocznie w terminie nie dłuższym niż 14 dni roboczych, jednak w przypadku, gdy Sprzedawca nie jest producentem w rozumieniu rozporządzenie 2023/9880 o ogólnym bezpieczeństwie produktów lub też w sytuacjach, gdy rozpoznanie zgłoszenia będzie wymagać przeprowadzenie szerszej analizy czas ten może ulec wydłużeniu o czym zgłaszający zostanie poinformowany wraz z podaniem przyczyn.
7. Po rozpoznaniu zgłoszenia zgłaszający zostanie poinformowany o dokonanych ustaleniach oraz o podjętych działaniach.
8. W przypadku potwierdzenia zagrożenia:
a) Sprzedawca skontaktuje się ze zgłaszającym w celu omówienia dalszych kroków,
b) podjęte zostaną działania zgodne z przepisami, w tym możliwe wycofanie produktu z rynku, jeśli będzie to konieczne.